zondag 8 maart 2009

bericht eenentwintig bibliotheek 2.0


Je kan blijven lezen en doorklikken naar weer iets nieuws, weer iets anders...hoe meer je leest hoe meer je beseft hoe weinig je nog maar weet over de mogelijkheden van bibliotheek 2.0.
Bibliotheek 2.0 vraagt een gedragsverandering van bibliotheekmedewerkers en gebruikers. Daarom koos ik voor volgende tekst :

-En welke attitudes scoren nu het hoogst onder bibliothecarissen? Op het weblog van WoW!ter vond ik een verslagje van een onderzoek onder bibliothecarissen van de UB Groningen.“Het meest populair was de stelling “Ik gooi oude werkwijzen overboord als er betere zijn, ook al leken die oude werkwijzen ooit fantastisch”, gevolgd door (ex aequo) “Ik zorg dat ik op de hoogte blijf van de informatiecultuur van onze gebruikers en probeer die kennis te vertalen naar bibliotheekdiensten”, “Ik werk actief mee aan de vooruitgang van mijn bibliotheek” en “Ik geniet van de opwinding en het plezier van positieve verandering en straal dat uit naar collega’s en gebruikers”.-

Een open, positieve en actieve houding en inzicht en opvolging van de evolutie zijn noodzakelijk om de vele mogelijkheden optimaal in te zetten voor de dienstverlening in en vanuit de bibliotheek naar de gebruikers. Hopelijk denken de Vlaamse bibliothecarissen hier ook zo over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten